Як оформити субсидію за спрощеною процедурою
Питання з субсидіями та їхнім призначенням в Україні ще не є закритим.
Domik.ua регулярно пише про новини ЖКХ України . У скрутній економічній ситуації оформлення житлових субсидій для багатьох є неабияким полегшенням до місячних витрат.
З 1 травня 2015 року в Україні запрацював новий механізм надання субсидій на комунальні послуги. 26 червня уряд вніс зміни до порядку, зробивши крок назустріч людям щодо спрощення правил призначення пільг.
На сьогодні, за словами Міністра соціальної політики Павла Розенка, вже близько 1,6 млн родин призначено субсидії за новою системою.
«У порівнянні з попередніми періодами, кількість отримувачів субсидій зросла в чотири рази. Хочу наголосити, що ми вже зараз бачимо, що реформована система субсидій більш ефективна за ту систему пільг, яка існувала раніше», – додав пан Розенко.
Примітно, Мінсоцполітики опублікувало новий типовий комплект документів для оформлення житлових субсидій . У нього входить заява про призначення житлової субсидії та декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
Окрім того, у Міністерстві оприлюднили правила заповнення заяви на отримання субсидії та декларації про доходи.
Інструкція про порядок заповнення бланку
Читайте також: Тарифи на газ для українців: зарубіжний досвід
Заяви про призначення житлової субсидії
1. Заяву заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг). Особи, які орендують житло, додають до Заяви договір найму (оренди) житла.
2. У правому верхньому куті має- бути зазначено назва місцевого управління соціального захисту населення, до якого подається Заява.
3. У заяві зазначаються відомості про особу: прізвище, ім’я по батькові, зареєстроване місце проживання (для орендарів – фактичне місце проживання) із зазначенням адреси житла: поштовий індекс, населений пункт, вулиця, номер будинку, квартири), контактний номер телефону, реквізити паспорта громадянина України (серія, номер, ким і коли виданий), реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер).
4. У Заяві необхідно підкреслити, на які види послуг призначати субсидію:
- на оплату житлово-комунальних послуг;
- на придбання твердого палива та скрапленого газу (у разі коли житлове приміщення не забезпечується електро-, тепло-або газопостачанням для опалення).
Якщо домогосподарство користується твердим паливом, скрапленим газом та комунальними послугами, необхідно підкреслити все.
5. У Заяві необхідно вказати відомості про житлово-комунальні послуги, якими користується сім’я, зокрема:
1) у графі «Номер особового рахунку» – номер особового рахунку, який міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
2) у графі «Найменування організації, що надає послуги» – назву організації, що міститься у договорі про надання послуг, платіжному документі (квитанції, розрахунковій книжці) на оплату відповідної послуги;
3) у графі «Примітки» зазначається наявність або відсутність засобів обліку, а саме: «є лічильник» або «немає лічильника».
6. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї.
Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:
- заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену площу житла;
- особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована;
- у складі сім’ї є особи які зареєстровані але не проживають у житловому приміщенні;
- сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тис. грн.
7. Відомості, зазначені у Заяві, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Заяви.
Звертаємо увагу, що для громадян, які вже одержують субсидію, додатково надавати документи для її призначення непотрібно.
Читайте також: Оформити субсидію в Україні стало ще простіше: топ-7 важливих нововведень
Інструкція про порядок заповнення бланку
Декларації про доходи і витрати осіб,
які звернулися за призначенням житлової субсидії
Декларацію заповнює особа, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особа, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг.
У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.
У розділі І:
У позиції 1 вказується: прізвище, ім’я по батькові особи, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті житлово-комунальних послуг за місцем реєстрації (або особи, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).
У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. м), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.
У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначенням прізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі «Примітки» можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
У розділі ІІ заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік (12 місяців 2014 року). Дохід може бути вказаний і за попередні три місяці, але при цьому особа має надати довідки про доходи за цей період.
Звертаємо увагу, що відтепер у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.
У розділі ІІІ вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.
Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.