Авторський дизайн і нові сервіси: еволюція вхідних груп
Зміст
У 2021 році ми є свідками того, як стрімко змінюється ринок первинної нерухомості. Те, що вчора було привілеєм елітного житла, вже сьогодні стає характеристикою комфорт-класу. Зокрема у цьому списку — вхідні групи новобудов, які пережили помітний апгрейд протягом останніх років. Журналісти порталу Domik.ua на прикладі житлового комплексу Chalet проілюстрували, як під'їзди багатоквартирних будинків еволюціонували в дизайнерські лобі.
Під'їзд та вхідна група — у чому різниця?
У багатоповерхових житлових будинках, крім квартир, передбачені місця загального користування — скорочено МЗК. У це поняття входить все, доступ до чого має кожен мешканець будинку. Надворі це дитячі майданчики, спортивні зони, сквери та паркінги. Всередині будинку — загальні коридори, горища, підвали та ліфтові холи. У старих будинках все це традиційно називають під'їздами, а в сучасних новобудовах — вхідними групами. У чому ж, крім назви, полягає різниця між ними?
- під'їзди використовуються головним чином як прохідні. Вони потрібні, щоб пройти до своєї квартири та забрати кореспонденцію з поштових скриньок, на цьому їхня функція закінчується. Під'їзди як формат давно застаріли й зустрічаються тільки в старих будинках і бюджетних новобудовах;
- вхідні групи — це повноцінний суспільний простір, у якого більше спільного з лаунж-зоною готелю, ніж зі звичним під'їздом. Неодмінні компоненти вхідної групи: стійка консьєржа, м'які меблі, громадська вбиральня. Забудовники преміальних новобудов можуть додати до цього списку камін, дизайнерські предмети інтер'єру, а також додаткові сервіси: кімнату для зберігання візочків і велосипедів, лапомийки, переговорну. Тут мешканці можуть призначити зустріч, дочекатися таксі або кур'єра, випити кави та просто відпочити.
Під'їзди made in USSR
За радянських часів у проєктуванні під'їздів використовувалися різні підходи. У «сталінках», які будувалися в 1920-1950-х, робили високі стелі та широкі проходи, підлоги викладали мармуровою плиткою, а у виготовленні перил використовували художню ковку.
Пізніше на зміну «сталінкам» прийшли панельні будинки і «хрущовки», й головним принципом радянських архітекторів стала тотальна економія. Крихітними проєктувались не тільки квартири, але й місця загального користування: під'їзди та сходові марші стали вузькими, а стелі низькими. Сходова клітина була такою маленькою, що вхідні двері вирішили робити такими, що відкриваються всередину. Економили навіть на внутрішньому оздобленні: всі радянські під'їзди не просто так фарбували саме в зелений та синій кольори. Справа в тому, що саме ці пігменти — найконцентрованіші, й така фарба витрачалася більш ощадливо. Знову ж таки з міркувань економії фарбували тільки нижню частину стін, а верхню — білили, оскільки вапно дешевше за фарбу.
Сучасні вхідні групи: дизайн, сервіс, доступне середовище
Еволюція вхідних груп у новобудовах почалася в 2000-х. Першими про те, що замість звичного під'їзду в будинку може бути красивий та комфортний хол, замислились забудовники бізнес- і преміум сегментів. Вхідні групи стали візитівкою проєкту, а дизайнерське лобі — його «обличчям». Девелопери почали приділяти особливу увагу стилістичному рішенню вхідних груп. У просторому холі проєктували високі стелі та панорамні вікна. Замість крихітної кімнатки для консьєржки з'явилася стійка ресепшн. Виявилося, що ринок готовий до таких нововведень — інвестори проголосували за це гаманцем. Поступово дизайнерські вхідні групи почали з'являтися не тільки в преміальному житлі, а й у комплексах комфорт-класу.
У нинішньому році в тренді просторі холи та оздоблення з використанням натуральних матеріалів: дерева, каменю, скла та металу. Кольори — стриманих і теплих відтінків, які розслаблюють нервову систему та налаштовують на відпочинок. З особливою увагою обираються предмети інтер'єру: дизайнерські світильники, картини та інші арт-об'єкти. Вони стають впізнаваними елементами стилю забудовників і перетворюють звичайний хол в інстаграмну локацію.
Популярний хід — використання багаторівневого освітлення. Стельові люстри можуть бути розміщені над стійкою ресепшн, затишні торшери встановлені в зонах відпочинку, а картини та арт-інсталяції підсвічені мініатюрними світильниками. Подібне освітлення робить простір м'якшим та об'ємнішим, наповнює його затишком і згладжує гострі кути.
Живі рослини — неодмінний елемент сучасних вхідних груп. Це можуть бути кімнатні рослини в діжках або живі квіти у вазах. Стильно та актуально виглядають фітостіни — вертикальні конструкції з живих рослин, сухоцвітів або моху. Вони примхливі у догляді, натомість мають неймовірний вигляд, до того ж очищують повітря.
Крім візуальної естетики, забудовники продумують і функціональність вхідних груп. Архітектори проєктують широкі дверні отвори, в які зручно заходити з візочком. Вхід у під'їзд повинен бути на рівні з землею, а якщо ні, то обов'язково встановлюється пандус. З'явилися додаткові сервіси: лапомийки для собак, кімната матері та дитини, coffee-points і мінібібліотеки. Останнім часом популярними стають невеликі коворкінги з Wi-Fi та переговорні кімнати — такий запит пов'язаний зі зростаючою тенденцією віддаленої роботи.
Набір сервісів залежить і від класу будівлі. У житлових комплексах преміумсегмента в місцях загального користування можуть бути передбачені винні погреби з особливим мікрокліматом для зберігання марочних вин, сигарні кімнати для паління та навіть спеціальні холодильники для шуб.
Дизайнерські лобі в ЖК Chalet
Житловий комплекс Chalet — новий проєкт на мапі Києва. Його зведення забудовник Standard Development почав влітку минулого року на столичному Святошино. Комплекс буде складатися з трисекційного будинку, власного скверу, інфраструктури на перших поверхах і підземного паркінгу на 95 машиномісць.
Новобудова зводиться в незвичайному стилі альпійських шале, тому окрему увагу проєктувальники приділили оздобленню фасадів. Тут будуть використані габіони з необробленого каменю та елементи, що імітують натуральне дерево. Внутрішній інтер'єр Chalet продовжить концепцію «гармонії з природою». Просторі лобі будуть виконані у форматі затишних віталень: тут розмістяться камін, м'які меблі, бібліотека, живі квіти. Крізь панорамні вікна резиденти комплексу зможуть милуватися парком. Також забудовник передбачив функціональні приміщення: кімнату матері та дитини, вбиральню, лапомийки для собак.
Навесні нинішнього року стало відомо, що за облаштування вхідних груп ЖК Chalet візьметься відомий український дизайнер Андре Тан. Для Америки та Європи це звична річ, але в Україні колаборація забудовника із дизайнером відбулася вперше. «Мене завжди захоплював дизайн інтер'єрів. Кілька років тому я займався оформленням свого будинку, й цей процес поглинув мене з головою. В гарному інтер'єрі, як і в сукні, важливі пропорції, колір, матеріали», — коментує колаборацію дизайнер.
Поки Андре Тан не розкриває всіх секретів того, як будуть виглядати вхідні групи в новобудові. Але дещо відомо: так, в оздобленні лобі ЖК Chalet буде використане натуральне дерево, анімалістичний дизайн ніжок диванів і навіть елементи поп-арту. Частиною унікального образу стануть великі ліфтові холи площею близько 50 кв. м. Такий формат використовується у п’ятизіркових готелях — одразу шість ліфтів матимуть один блок керування, отже час очікування ліфту буде мінімальним.
Кінцевий результат, за традицією фешн-індустрії, бажаючі зможуть побачити тільки на фінальному показі. Але у відділі продажу інвесторів запевняють: це буде приголомшливо прекрасно.
Читайте також: Повний огляд ЖК Chalet в інфографіках
Дізнатися більше про новобудову, побачити фотографії з будівельного майданчика та задати питання девелоперу можна на форумі ЖК «Шале».
Інформаційно-аналітичний відділ Domik.ua
© domik.ua, 2021
Коментарі відвідувачів