Як поставити будинковий лічильник тепла на облік та економити на сплаті комунальних послуг
Роботи з облаштування приладами обліку були закінчені у листопаді, однак, вартість теплопостання споживачам була нарахована за нормою . У «Київенерго» пояснили, що не всі прилади були взяті на облік, і в січні кияни отримають квитанції з перерахунком вартості тепла.
Читайте також: Як треба платити за опалення, якщо послуга надавалася не в повному обсязі
Проте, споживачі скаржаться, що при наявності загальнобудинкового лічильника, змушені сплачувати вартість послуги за нормою , адже прилад не взяли на облік.
Domik.ua розбирався, за якою методикою має нараховуватися вартість теплопостачання при наявності лічильника у будинку.
Згідно із законом «Про житлово-комунальні послуги», відносини між постачальниками та споживачами комунальних послуг мають відбуватися виключно на підставі договору. А нараховувати вартість послуги потрібно, виходячи з розміру затверджених цін, тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими у встановленому порядку.
У Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води, прийнятих Кабміном, вказано: «у разі встановлення будинкових засобів обліку теплової енергії споживач оплачує послуги згідно з їх показниками пропорційно опалювальної площі (обсягу) квартири».
Читайте також: Чи можна не платити за холодні батареї?
Якщо постачальник послуги не поспішає приймати прилад на комерційний облік, то компанія порушує договірні зобов'язання. Слідкувати за дотриманням договору має балансоутривувач будинку (ЖЕК чи інша організація). Мешканцям будинку потрібно звертатися до ЖЕКу з вимогою вирішити питання прийняття лічильника на облік та нарахування вартості тепла згідно з показаннями приладу обліку.
Поскаржитися на дії або бездіяльність постачальника послуги можна в Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг, як до органу ліцензування суб'єктів господарювання.
Варто зазначити, що звернення щодо вирішення проблеми слід відправляти рекомендованим листом. Скаргу можуть розглядати у термін від 2 тижнів до місяця. Повідомити про проблему можна і по інтернету, приміром написати звернення у «Контактний центр міста Києва 1551» - у такому випадку потрібно записати номер скарги і надалі відслідковувати відповідь.